Thursday, June 23, 2011

Ini Sangat Bangang : Gerakan Atheist Bengang Kena Bayar Lebih Untuk Iklan (7 Gambar)

Insurans FTW...

ARKANSAS. Sebuah pertubuhan dakyah Anti-Agama (atheist) mendakwa syarikat perkhidmatan bas di Little Rock melanggar hak asasi untuk bersuara mereka bagi mempamerkan iklan 'mempromosikan gaya hidup bebas-agama' pada badan bas.

Pertubuhan yang dikenali sebagai 'The Central Arkansas Coalition Of Reason' itu telah memfailkan 'lawsuit' ke atas syarikat bas awam tersebut atas tuduhan mendiskriminasi. Ini semua gara-gara mereka terpaksa membayar sepuluh-ribu-dollar untuk meletakkan iklan berharga $5,000 pada 18 buah bas.

Caj ekstra yang berjumlah $36,000 itu dikenakan atas sebab iklan tersebut terdedah kepada risiko untuk dijahanamkan oleh penganut agama Kritian yang membantah kempen 'anti-agama' tersebut.

Walaubagaimanapun, peguam pertubuhan atheist tersebut, LeeWood Thomas mendakwa, 'caj-ekstra' itu merupakan hukuman ke atas mereka atas kesalahan yang dilakukan oleh orang lain. Beliau juga meminta pihak hakim meng-isu satu 'preliminary injunction' bagi memaksa syarikat bas tersebut menerima dan mempamerkan iklan dakyah mereka sementara perbicaraan berlangsung.

LOL!



SILA KLIK READ MORE UNTUK BERITA PENUH




Oh, they also have hot babes to promote their ideology. So gooding... LOL




P/S : Do you want pay extra too? =3

4 comments:

vampire's lovex said...

memang la patot xde hak asasi..hoho..menghasut org,dah x caye tuhan tu xde,senyap2 sudeyyyy...waaa

MIQA said...

Ok.... =3

ahloy said...

bangang punye persatuan

MIQA said...

kiter bakor jer

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...