Friday, July 1, 2011

Ini Sangat Kantoi : Aktor Korea Di Sambut Peminat Palsu Di Airport Jepun

SARANG HAE ~


27 Jun 2011 : Hidung aktor Korea Selatan, Jang Geun-suk terasa berkembang di tahap maksima tatkala menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Haneda, Jepun apabila disambut oleh ratusan peminat yang kebanyakannya terdiri gadis-gadis Jepun yang 'kawaii'. Dikatakan jumlah peminat tersebut telah mencecah 800 orang. FFFFFFUUUUUUUUUU... (Cuba bayangkan diri korang di tempat aktor tersebut. 800 orang sambut kau di airport weh! Gempak gila!)


Jumlah ini ternyata telah memintas bilangan peminat yang menyambut Lady Gaga (200 orang) dan Johhny Depp (400 orang) semasa mereka melawat Jepun dahulu dan sekaligus membuktikan tahap populariti selebriti Korea yang sedang mencanak naik di negara berkenaan.



KLIK READ MORE UNTUK BERITA LANJUT


But, sometimes the story are just too cool to be true. Satu gambar di internet telah ditemui memaparkan satu risalah oleh sebuah agensi yang mengupah orang awam terutama anak muda untuk menjadi 'peminat ekspress' bagi menyambut kehadiran aktor tersebut di lapangan terbang. KANTOI! 



Dengan bayaran sebanyak 2000 yen (lebih kurang $25), seorang bekas peserta memberitahu bahawa 2 buah bas disediakan bagi mengangkut 'peminat-peminat' ini yang berjumlah 80 orang. Dicampur dengan beberapa kerat peminat sebenar, jumlah yang hadir untuk menyambut aktor Korea tersebut adalah dalam lingkungan 100 orang.

So, siapa kata 800 orang? LOL... Pihak media tempatan bingung kerana semasa kejadian berlangsung, mereka tak ambil 'port' untuk mengesahkan bilangan tersebut.


2 comments:

SITI ARFAH said...

Ish3, ade jugk ye peminat palsu. em mcm2. :)

MIQA said...

Uhuh... Kalo tak kantoi, hmm... =3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...