Saturday, September 3, 2011

Ini Sangat Bangang : Wanita Ditipu Penjual iPad Kayu (ROFL!)


'Ini Sangat Bangang' - adalah label yang sangat tepat untuk entry kali ini. Watashi (saya dalam bahasa jepun =D) tak dapat bayangkan bagaimana seorang wanita boleh diperdaya dengan jayanya oleh dua orang scammer sehingga membeli iPad 'edisi terhad' ini tanpa memeriksa terlebih dahulu.

Namun itulah yang berlaku kepada Ashley McDowell tatkala memeriksa 'iPad' yang dibeli dari dua orang yang tidak dikenali yang ditemuinya di kawasan letak kereta di sebuah restoran McDonald di South Carolina. Ditawar dengan harga $300, Ashley McDowell hanya membayar $180 kerana tak cukup duit. Setelah sampai di rumah, beliau terkejut nak mamfos apabila mendapati iPad yang dibelinya hanyalah kepingan kayu yang dilukis logo Apple di belakangnya. Well, that just a total bad luck lady - $180 boleh dimanfaatkan untuk membeli 100 ketul Big Mac, cukup untuk menampung keperluan obesiti beliau selama beberapa bulan.

Apapun, watashi rasa dua orang scammer tersebut adalah 'con-man' yang bijak mencari mangsa. Sekitar kawasan restoran McDonald mungkin menjadi lokasi 'ideal' untuk mencari insan naif seperti Ashley McDowell. No offence to you McDonald Lover Boy (and Girl). LOL ~

Kredit to Dr. Anis
Sangat kreatif... And they sold it, like a boss
P/S - I wonder if Angry Birds Season is playable on that 'i(stu)Pad.... =3

Sumber

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...